חיזוק רצפת האגן

מאת: מאיה בונפיל

רצפת האגן, היא קעורה ומורכבת משרירים ופסיות. (פסיה – רקמה חזקה במיוחד). סיבי השריר האלה, יוצרים "רצפה" שרירית חזקה, אשר דרכה עוברים השופכה, הנרתיק, והחלחולת.

בהקפדה על תרגילי חיזוק רצפת האגן משיגים מספר מטרות:

1. הטיה של המשקל לכיוון החלחולת (שם השרירים הם יותר חזקים), ולא לכיוון החלק הקידמי, (שם השרירים הם חלשים יותר).
2. מתן תמיכה טובה יותר לאיברי האגן, ע"י חיזוק שרירי רצפת האגן.
3. שיפור זרימת הדם.
4. מזרז את החלמת האזור לאחר הלידה.
5. משפר את המודעות למצבי מתח והרפיה של האזור.
6. משפר את ההנאה בעת קיום יחסי מין.
לפני שמתחילים בביצוע תרגילים לחיזוק רצפת האגן, כדאי לנסות ולתרגל את כיווץ הספינקטרים – בזמן השתנה (באופן חד פעמי), או בזמן קיום יחסי מין.

כווצי את שלושת פתחי רצפת האגן למשך 5 שניות, והרפי. ניתן לדמיין כאילו רוכסים רוכסן פנימי בעת כיווץ השריר.  זהו תרגיל "לכל החיים", ומומלץ לבצע אותו מספר פעמים ביום.

שכבי על הרצפה, הירגעי, נשמי עמוק ולאט.

כעת כווצי את כל איבר מאיברי גופך – לפי הסדר – למשך 3 שניות.

אצבעות הרגליים, כפות הרגליים, שוקיים, ירכיים, עכוזים, רצפת אגן,  בטן, כפות ידיים, כתפיים, עיניים, פה (לשרבב שפתיים החוצה), וכעת את כל הגוף – לכווץ – ולהרפות.

נשמי נשימות בטן עמוקות, והשקיעי את גופך "לתוך הרצפה" – ברפיון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>